30 de setembre 2007

El niño con el pijama de rayas, de John Boyne


Aquests dies m'he llegit per la recomanació que em va fer Mari Pau al bloc, un llibre que m'ha agradat molt. Es titula El niño con el pijama de rayas, de l'editorial Salamandra i escrit per l'irlandès John Boyne. A la contraportada del llibre, l'editor no explica de què va el llibre, solament dóna la pista de qui és el protagonista: Bruno, un nen de nou anys. Pensa que és millor començar el llibre sense saber de què tracta
Jo us ho avançaré una miqueta: és la visió de Bruno, fill d'un nazi, del camp de concentració d' Auschwitz i l'amistat que fa amb Shmuel, un nen jueu. El podeu recomanar als vostres alumnes d'ESO i Batxillerat. Podeu llegir una petita mostra:

"Bruno frunció el entrecejo. Pensó en la gente del pijama de rayas y se preguntó qué estaba pasando en Auchviz. A lo mejor algo no funcionaba bien, porque la gente tenía un aspecto muy poco saludable. No entendía nada, pero tampoco quería seguir mirando la mano de Shmuel."

1 comentari:

Molly ha dit...

Àngels!Ja l'has llegit!

M'alegro molt que t'hagi agradat...
Tan de bò, fòssim capaços de traslladar-nos a la forma de pensar de la infantesa tan simple però, al mateix temps tan lúcida...

Aquest llibre em va encantar per això, tot i el gust amarg que amaga
i que impregna tots els capítols.

Una abraçada,


MPAU